Van Impulsieve beslissingen naar een tropisch eiland

9 november 2015 - Rio de Janeiro, Brazilië

Dusss ten eerste bedankt voor alle reacties, heeft me echt heel goed gedaan!

Dan ten tweede. Het verhaal van deze keer. Laatste keer schreef ik dat ik waarschijnlijk richting Lapa zou gaan. Dat liep iets anders. Toen ik dit namelijk aan de hostel medewerker, Flavio, vertelde zei hij meteen dat dat niet aan te raden was. Lapa is namelijk ook een nogal duistere wijk blijkbaar. Toevallig zat er die ochtend ook een Nederlandse bij het ontbijt en die zei dat ik misschien beter richting Copacabana of Ipanema kon gaan. Toen  Flavio en ik daar naar gingen zoeken bleek dat eigenljk zo'n beetje alles wel volgeboekt was omdat we ook vlak voor het weekend zaten. Toen kwam ineens Ilha Grande boven drijven. Ilha Grande is een eiland op zo'n 3 uur rijden van Rio, het staat hier bekend als een paradijs. Ik dacht "ik doe eens gek en ga gewoon" dus donderdag middag zat ik in de bus.
Donderdag avond kwam ik aan en toen ik bij mijn kamer kwam, bleek dat van de 8 bedden er 5 bezet waren door 5 meiden die allemaal even goed engels spraken. Namelik Niet. Gezellig! Vrijdag ochtend op pad gegaan voor een excursie die ik dan misschien zaterdag wilde doen en toen kwam impulsieve beslissing nummer 2. En dus zat ik 20 minuten later op een boot omringd door 3 stellen onderweg naar de mooie snorkelplekjes. Gelukkig spraken ze wel engels. Helaas was het weer niet heel erg geweldig en begon het uiteindelijk ook te regenen. Snorkelen is dan best fris. Maar zelfs in dat weer heb ik nog genoten van de trip. Want wat is het er mooi. EN tot grote vreugde van mijzelf heb ik een schildpad gespot! Het stopte echter niet met regenen tot zondagochtend, tropisch jawel.
Toch was de zaterdag best tof. Met hulp van google translate kwam ik erachter dat een van mijn kamergenootjes mij mee vroeg om eten te maken met een groepje mensen. Impulsieve beslissing nummer 3. Ik zei ja. Door de stromende regen naar de supermarkt geweest om spullen te halen. Maar hele leuke mensen ontmoet. Toen halverwege de dag de elektriciteit ook nog uitviel, hebben we zitten kaarten en praten. Alex, uit Sao Paulo en alleen op vakantie. Eli en Jess, een spanjaard en een britse, waren samen op vakantie. Jess heb ik de bijnaam badluck Jess gegeven. Waarom? Sinds ze is aangekomen is ze ziek geweest, haar telefoon kwijt geraakt,  van een trap gevallen in rioolwater en hebben ze de slechtste kamer uit het hostel, compleet met kakkerlakken en zonder water. Best knap.
Zondag klaarde het weer, na bijna 40 uur regenen eindelijk op, echter nog steeds geen elektriciteit, dus vroeg Eli mij mee om te gaan wandelen met hem en Jess. "max twee uur". We gingen om 10 uur weg en kwamen om 19 uur terug. Jess loopt niet zo hard. Wel super gezellig gehad en ook hier kwam het paradijselijke aan het eiland weer goed naar voren. Echt een super natuur! Dit keer Aapjes gespot en een (dode) slang. Maandag begon de zon dan toch eindelijk te schijnen, waar het niet dat ik op de boot terug naar Rio zat. Net als Eli en Jess.
Het hostel waar ik op dit moment ben is Copacabana4U. Niet aan te raden. Er hangt nogal een vreemde sfeer en uiteraard is het leeg. Morgen een ander zoeken en met Jess en Eli op pad naar waarschijnlijk het beeld van Christus of "Big Jesus".
Hoe lang ik blijf is nog een beetje onduideijk. Er is nog genoeg te zien. De volgende halte is al wel bekend. Sao Paulo, op bezoek bij Alex.

1. Peter:
    10 november 2015
    Goed om dit tijdens me ontbijt te lezen! Sterke beslissingen gemaakt en mooi dat je wat mensen hebt ontmoet :) nog veel plezier en hopen op mooi weer !
  2. Simone:
    Yeaaahh zoveel diertjes :)
  3. Erik Oosterhuis:
    10 november 2015
    He Bart ten eerste mooi verhaal. Blijf zo lekker door gaan lekker impulsief. Hart stikke goed. Goed dat je wat mensen hebt getroffen. Geniet er van. Groet pappa
  4. Rick:
    Goed om te lezen maat!
  5. Henk Kesting:
    10 november 2015
    Geweldig. Snorkelen in zo'n omgeving is iets wat je nooit meer vergeet. Duidelijk is op te maken, dat je je prima redt en laat je door je impulsieve ingevingen sturen, dat werkt dat blijkt..
  6. Oma Cor:
    Leuk Bart dit mooie verhaal wat maakt het uit dat impulsieve als je maar geniet.en goed uitkijkt. Leuk dat je mensen hebt ontmoet veel plezier en groetjes Opa en Oma
  7. Rob Merts:
    10 november 2015
    ha die Bart, gaaf man. Goeie snelle en duidelijke schrijfstijl, goed te volgen. Mis alleen de verhalen over het eten LOL.
    Zal dan ook zeker geen probleem zijn (!?!). geniet ervan, ik kijk uit naar je volgende story.
  8. Marjolein:
    11 november 2015
    Topverhaal weer! Ben benieuwd naar de volgende...